Friday, October 11, 2013

Hati Perempuan

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca.
Ya Allah, aku rasa dh berkurun rasanya aku xupdate blog SEJUTA CINTA MARSYUHADA nie. hehe
Mungkin sebab busy yang teramat2 kot. Tak apa, hari nie baik punya aku nak steori. Sebenarnya, kalau bole tiap2 hari aku nk steori steori, tapi memandangkan masa begitu mencemburui diriku, xjadi nk buka blog. hakhakhak !

Baiklah, berbalik kepada 'HATI PEREMPUAN'.

Sebagai seorang perempuan, aku tak nafikan, hati perempuan ni memang sangat2 complicated. TAPI, kalau kena pada tempatnya, hati perempuan ni akan jadi sangat lembut dan mudah untuk dilenturkan. Tapi, ada juga hati perempuan yang sgt keras.Yang itu memang 10 dalam 67. :)

Lately, aku memang byk sgt terinvolve bab2 hati dan perasaan ni. Sampai satu tahap aku rasakan, 'Ya Allah, kau tutupkan hati buat mana2 lelaki, pabila sampai waktunya, Kau bukakanlah kembali'

Seriously, aku memang sgt lemah kalau nk dikaitkan dengan hati dan perasaan. Air mata aku akan trun macam aiq ja. Tapi, salah aku sendiri, dah tau diri tak kuat, yang dok p involve dalam hal2 ni pasai pa ?? *tampaq diri sendiri.

Tapi Alhamdulillah, buat masa sekarang, aku makin kuat nk hadapi benda2 macam ni. Thousands of thanks to MYA, NINA, SOFEA, MIMI and others yang ada dgn aku n nasihatkan aku benda2 yang sama berulang kali. Aku tau, depa marah aku, tapi aku tetap buat bnda yang sama. sorry kawan2.

To kaum adam, awak kena igt, janganlah permainkan HATI PEREMPUAN. Sebab Allah jadikan perempuan ni sangat lembut. Sebab tu lah, bab2 kasih dan sayang akan diserahkan kepada perempuan, sebab perempuan ni lebih ada sikap emphaty berbanding lelaki.

Hati Perempuan bole jadi sgt lembut, tp selembut-lembut hati perempuan, bila smpai satu tahap, hati perempuan akan jadi sekeras2 lebih lagi dari hati lelaki. kalau waktu tu, kaum adam nk minx sesuatu balik, memang xkan dapatlahhh. :)

okelah, itu saja untuk entry kali ni, btw, esok im gonna back to KEDAH.
SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kepada semua orang :)

p/s entry ni xda kena mengena ngn sesiapa :)

No comments:

Post a Comment