Thursday, November 15, 2012

Pilihan Hati

Assalamualaikum readers ! whats'up2 ??!! hahah ! It has been a long time my blog not updated right ? haha! Not really busy but yes, I am. :) for readers <who cares>, Alhamdulillah, now I am officially graduated from UiTM Malacca Diploma in Public Administration. at last, penat lelah selama 2 tahun setengah berbaloi. InsyaALLAH, dalam bulan March or April 2013, konvokesyen akan diajalankan. :)

Even my results are under my expectation, but i still bersyukur. ye la, apa yang kita berusaha, itulah kita dapat kan. Semua subjects mar lulus :)

Jadi buat masa sekarang, saya menjadi pengganggur terhormat, hehehe..  sementara menanti masuk degree, insyaALLAH, bulan march 2013. still ada lagi 4 bulan. Actually, ada lah mintak 2 3 kerja.. awat 2 3 ja ?? sebabbbb.. for your information, sebagai anak bongsu dalam adaik beradik nie, anything that i want to do, must get all permissions from my soblings and parents. If there is only one say No, so the result is No. how pity I am.. :( but i still happy because, it shows that they really care and love me , that is why they want the best for me. . hahah !! * bangga sat* :)

Berbalik pada title, Pilihan Hati, mesti tertanya2 kan, am I double ? haha! xdalah.. bukan masanya lagi. *twink2, nak habaq.. sebenarnya baru ja baca novel, SUAMIKU ENCIK PERFECT 10. suPERbbb !! wa cakap lu ! xrugi beli. saya terbeli pon sebab rakan seperjuangan, MOT MOT, Cakap novel tu ada dalam list novel yg dia nek beli, apa lagi, saya beli dulu lah ! ha mot, jgn jeles tau ! hahah !!

kalau dalam novel tu ada 10 ciri2 pilihan hati si heroin, dalam kisah aku/saya/Mar, hee :) pon ada 10 ciri2 lelaki pilihan hati ! nak tau apa dia,.. *Jeng ! *Jeng ! *Jeng!

1 -- Beriman !
Semestinya, ini yang penting ! yela, aku pon tak da la baik mana, that why aku perlukan seseorang untuk membimbing aku. bak kata Ustaz Azhar Idrus, #kemahkeming 'Lelaki yag soleh digalakkan berpasangan dengan wanita yang sedeharna, dan wanita yang solehah tidak digalakkan berpasangan dengan lelaki yang tak soleh.' Maknanya, aku ada chance lah nk dapat lelaki yang soleh ? aminnnnn :) :)

2-- TAK Merokok !
 Ini benda yang aku xssuuukkkaaa.. maaf perokok kat luar sana.. bukan niat nk mengutuk, tapi kan dh terbukti dan Kementerian Kesihatan sendiri mengatakan Merokok tu kan membahayakan kesihatan. bukan kurangkan, tapi elakkan dan berhenti merokok terus k, kalau dh kawen tu, kesian kat anak isteri. aku sebernya xsuka bau rokok, Sangat ! klu ada depan aku yg merokok , mesti aku dh pandang lain macam ja, kalau aku senyum jaa, tu sebab aku dah malas nk kata apa dah. ikut suka. abah aku xmerokok tau, even bau rokok pon dia tak suka. hee. like father, like daughter !

3-- .. tunggu.. for the next entry k :) i have something to do ! byeee....

No comments:

Post a Comment