Monday, November 19, 2012

First Day :)

Assalamualaikum readers ! how are you ?? for those who want last entry to be continue, I'm so sorry because,  for this time i will share with all of you <who care> about my my my First Day !! hehe. you know what ??? scroll.. scroll..



Alhamdulillah, I'm so lucky. :) you know why ? sebab aku derima bekerja di KFC Bandar Baru Darulaman
:) anddd.. today is my first day :) :) Thank God, everything run little bit smoothly even aku ada buat byk juga mistakes.. oppss ! saya budak baru belajar..  Actually, rasa takutt sangat nk kerja sebab aklu ni xdala peramah mana.. lagi2 dgn orang yg dh lama bekerja and pelanggan. ha ! sebelum terlupa, aku bekerja sebagai cashier. Front line babeyh ! mmg akan deal dengan people lah kan ? macam2 karenah ~~

Untuk hari pertama, aku dh berkenalan dgn beberapa pekerja yang lain, or team work :) thank you to Miss Zainab, Kak  julia, kak farah, kak ain, dan kak faten. naim, sebastian and beberapa lagi yg aku xtau nama sebab abgi tunjuk ajar kat aku untuk hari pertama bekerja.. tp utk hari ni aku x punch lagi tau, aku just jadi back up. jd back up pon penat tau !!!

KESALAHAN

Oke untuk hari pertama, actually byk juga la kesalahan yg aku lakukan.. dan yg pling maluuu sekali ialah, aku lupa nk buh 1 set terayaki kat soran makcik nie. alamak !! nasib baik mak cik tu cool babeyyh ! dia justmai balik kfc and habaq kata set yg dia minx xckup.. aku just senyum kelat dan minx maaf.. 'baru kerja ya dik ?' ya. ya.. first day.. and im say sorry to her :) malluuu gila ! pengalaman2..


~~Tapi apa2 pon aku happy.. xdalah stress mana pon.. and di luar jangkaan aku lah.. tapi aku rasa ada lagi ramai pekerja. waktu kerja ikut shift. dan hari kedua aku xtau la sapa plak nk jadi aku punya trainer... sebab shift kan lain2.. harap2 lah yang sporting.. xdalah stress dan kekok sgt .. aminnnn..

okelah, have to sleep. im so tired and sleepy.. kaki dh lenguh dah.. Goodnite readers ! sweet dreams :) daaa.. opss ! Assalamualaikum ! :) muahhxx !

No comments:

Post a Comment