Tuesday, January 17, 2012

cinta selepas perkahwinan

Asslamualaikum :)
Lamanya aku tak update blog aku kan ?? gak2 bole kira dak bapa bulan dah ? heee
Bila aku xupdate, bukan bermksud aku mnyepi tau ? tp lebih kepada memndang kehidupan yg akn dtg ..

Secara jujur, hidup ni penuh dengan dugaan kan ? sama ada berat atau ringan ja ? tp, itu semua lumrah kehidupan. sakit, perit gelisah, sedih, suma tu akan dirasai setiap makhluk yang bernama manusia. ia bergantung mcm mana kita nk selesaikan bnda tu..

Berbalik kepada merenung msa hadapan. lately, byk sungguh aku dengan pasal menikah awal. terrdetik juga 'agak2 bila la aku plak nk kwen ?''  tu suma lumrah seorang wanita untuk disayangi, dihargai, dilindungi.

secara jujurnya aku mengaku kat sini, aku dh single rasanya dh nk dekat 2 tahun. klu aku xslh la. yela, masa putus tu kan sedeh sgt, smpai kalau bole xmo igt bila tarikh, tp aku still igt gak. bulan 5, tp xigt tarikh.hehehe

Bukan xnak bercinta balik. tp takut untk nk putus lagi. bukan senang aku nk bangun balik bila dh terjatuh..yg pling terok aku sedeh masa kapel form 3 . bila putus je, rasa .. YA ALLAH, hanya tuhan ja tau. then, bila putus second time masa hbs spm , terok juga, but still terkwal. ntahla.. muking dh matured mghdpi dugaan.

For both 'H' , aku nk minx maaf sgt9 kalau aku ada terkasar bahasa ngn hampa dua orang. tp jujur cakap, aku mmg syg hampa dua, tapi yela, mmg kita xda jodoh kan ? its okeyh lah :) even kadang2 teringt kat hmpa dua, but, i still control myself that u r not for me. mybe there is someone else that is better for u . :)
oke, stop story of both H. cerita dh lama la kan ? heheheh..

oke, balik cerita asal. mulai saat ini, ketika ini, waktu ini, jam ini, aku nk buat 1 matlamat hidup. '' BERCINTA LEPAS KAHWIN" insyaallah :) hehheheh

Entah lah, tetiba ja aku nk pegang kata2 ni dlm hidup aku. aku rasa lebih manis bila bercinta lepas kawen. time tu nk mngenal hati budi lebihhh sweeettt sbb sumanya halal. :) kan ? kan ? bestnyaaaa....<3

Suami idaman : SOLAT yg pling penting. itu perkara pertama yg aku ambil kira. sbb aku nak suami aku bole bimbing aku ke jalan Allah. aku insan yg jahil. byk bnda yg aku xtau. byk bnda yg aku perlu pelajari. jd, aku perlukan seorang suami yg dpt bntu aku untuk jadi seorang muslimah yg dekat Pada ALLAH .. aminnn :)
Biarlah dikala ini aku memberi sepenuh perhatian dalam hidupku agar menjadi seorang muslimah yang berjaya di dunia dan akhirat. kerana aku tahu, jodoh pertemuan segalanya sudah ditentu dan ditetapkan. Manusia hanya mmpu merancang, Tuhan yang menetukan. Sebaik perancangan manusia, seindah lagi perancangan IIlahi. :)


Pabila tiba waktunya, moga2, ALLAH temukanlah jodohku. Aminnn :)

biarkan Dia mmpu menjadi pembimbing terbaikku. biarkan Dia  mmpu untuk mendidiku ke jalan MU YA ALLAH :) AKU mohon restuMu untuk temukan kami bila sudah sampai waktunya.:) 

Dia temanku belajar. Dia temanku ketika keseorangan. Dia temanku pabila kesunyian. Dia pemberi motivasi kepada diriku. Dia mmpu membakar semangat ku :) Aminnn...
Biarlah segalanya kami tempuhi bersama. dii dalam suka ataupun duka. 

ketika diriku bersedih, Dia seikhlasnya akan menyapu air mataku. Dia mmpu menghembus segala kedukaan hidup ini. Dia akan sentiasa disisi, disampingku. Dia akan menyambutku ketika diriku hampir jatuh. Dia akan memegangku kembali untuk bediri dan meneruskan kehidupan.:)

Dan akhirnya kami dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah sebagai penyambung ummat :) Jadikan kami keluarga Islam yang berada di bawah naunganMu Ya Allah. KAu jadikan kami keluarga bahagia. :) Biarkan cinta yang bersemi selepas perkahwinan yang halal itu kekal sehingga ke Syurga. Aminnn :)



No comments:

Post a Comment